Livre / Anthologie
The new screen media : cinema/art/narrative. — Sous la direction de Martin Rieser et Andrea Zapp. — London : British Film Institute, 2002. — 335 p. — Comprend un index. — Comprend une bibliographie. — Comprend un DVD-ROM. — ISBN 0851708641.
Livre / Anthologie
- Cote CR+D : ANT NEW 00015969 / CD
- Document en Anglais
- État dans la collection du CR+D : ORIGINAL
Ce document contient le document suivant :
-
New screen media : cinema/art/narrative [DVD-ROM], 2001. — Son.Ce document contient les textes suivants (liste partielle) :
-
Cubitt, Sean. — «Spreadsheets, sitemaps and search engines». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
Willemen, Paul. — «Reflection on digital imagery : of mice and men». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
Söke, Dinka. — «The art of narrative : toward the floating work of art». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
Weibel, Peter. — «Narrated theory : multiple projection and multiple narration (past and future)». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
Blunck, Annika. — «Towards meaningful spaces». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
«Spatial computerisation and film language». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
Zapp, Andrea. — «net.drama://myth/mimesis/mind_mapping/». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
Butterworth, Alex ; Wyver, John. — «Interactive or inhabited TV : broadcasting for the twenty-first century». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
Hales, Christopher. — «New paradigms, new movies : interactive film and new narrative interfaces». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
Feingold, Ken. — «The interactive art gambit». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
Dovey, Jon. — «Notes toward a hypertextual theory of narrative». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.-
Rieser, Martin. — «The poetics of interactivity : the uncertainty principle». — The new screen media : cinema/art/narrative, 2002.La base de données du CR+D contient l'indexation suivante :
(Veuillez noter que les indexations ne sont pas toujours exhaustives.)
Individus :
-
Doug Aitken-
Zoe Beloff-
Luc Courchesne-
Jordan Crandall-
Toni Dove-
Valie Export-
Ken Feingold-
Douglas Gordon-
Lynn Hershman Leeson-
Perry Hoberman-
Pierre Huyghe-
Eduardo Kac-
Tina LaPorta-
Brenda Laurel-
Malcolm Le Grice-
George Legrady-
Olia Lialina-
Bernd Linterman-
Andrew Lippman-
Brian Massumi-
Steve McQueen-
Mongrel-
Shirin Neshat-
Stephan Oettermann-
Otto Piene-
Daniel Reeves-
Pipilotti Rist-
David Rokeby-
Jill Scott-
Bill Seaman-
Paul Sermon-
Jeffrey Shaw-
Michael Snow-
Aldo Tambellini-
Sam Taylor-Wood-
Stan VanDerBeek-
Grahame Weinbren-
Robert Whitman-
Gene YoungbloodŒuvres :
-
Toni Dove, Artificial Changelings, 1998-
Luc Courchesne, Encyclopédie clair-obscure = Encyclopedia Chiaroscuro, 1987-
Luc Courchesne, Portrait de famille = Family Portrait, 1993-
Luc Courchesne, Paysage n° 1 = Landscape One, 1997-
David Rokeby, The Giver of Names, 1990-Projets FDL :
- pr0000399 Toni Dove: Spectropia : A Ghost Story About The Infinite Deferrals of Desire
- pr0000034 Luc Courchesne : Les Visiteurs / The Visitors
- pr0002235 David Rokeby : Common sense gathering and discursive structure for The Giver of Names project
Thèmes :
-
Arts médiatiques-
Art et Technologie-
Cinéma ET Arts médiatiques-
Installation cinématographique-
Installation vidéo-
Installation-
Narrativité-
Animation par ordinateur-
Art interactif-
Art Web-
Installation-
Installation télématique-
Interactivité-
Interface-
SémiologieÉditeur :
- British Film Institute